strona główna
  • Kim jesteśmy
    • Nasza firma
    • Wartości
    • Partnerstwa
    • Nagrody
    • 25-lat Biedronki
    • Grupa Jeronimo Martins
  • Nasza odpowiedzialność
    • Raport zrównoważonego rozwoju
    • Jakość w biedronce
    • Partnerzy handlowi biedronki
    • Biedronka a środowisko
    • Biedronka społecznie
    • Biedronka to ludzie
  • Media
  • Kariera
  • Fundacja
strona główna
Szukaj
  • Kim jesteśmy
  • Nasza firma
  • Wartości
  • Partnerstwa
  • Nagrody
  • 25-lat Biedronki
  • Grupa Jeronimo Martins
  • Nasza odpowiedzialność
  • Raport zrównoważonego rozwoju
  • Jakość w biedronce
  • Partnerzy handlowi biedronki
  • Biedronka a środowisko
  • Biedronka społecznie
  • Biedronka to ludzie
  • Media
  • Kariera
  • Fundacja
Obserwuj nas
25-lat Biedronki
Udostępnij
25-lat Biedronki

25-lat Biedronki

Nasza historia

• 1995 - JERONIMO MARTINS NA POLSKIM RYNKU
Firma rozpoczyna działalność w Polsce (wówczas pod nazwą Jeronimo Martins Dystrybucja). 
• 1997 - JM KUPUJE SKLEPY SIECI BIEDRONKA 
​​​​​• 1998 - PIERWSZY PRODUKT MARKI WŁASNEJ
W sprzedaży pojawia się pierwszy produkt marki własnej – piwo VIP.
373 SKLEPY SIECI BIEDRONKA NA RYNKU 
• 2000 - NOWA STRATEGIA
Sieć określa nową strategię, która pozwala bardziej skoncentrować się na jakości dostarczanych artykułów. Od tego momentu firma stawia na starannie wyselekcjonowane produkty, zapewniając im cenową konkurencyjność.
PIERWSZA KAMPANIA TELEWIZYJNA SIECI BIEDRONKA
Kampania reklamowa podkreśla bliskość sklepów, łatwość robienia zakupów i niskie ceny. To pierwsza ogólnopolska kampania telewizyjna w Polsce przeprowadzona przez sieć handlową. 
• 2001 - POCZĄTEK WIELOLETNIEJ TRADYCJI SPOTKAŃ PRZEDSTAWICIELI JMP Z PARTNERAMI HANDLOWYMI. 
Pierwsze odbywa się w wielkopolskich Krześlicach.
• 2003 - NOWA STRUKTURA REGIONALNA FIRMY.
RUSZA BIEDRONKOWA AKADEMIA ZARZĄDZANIA
Na początku przeznaczona jest dla kadry menedżerskiej średniego szczebla, a od 2005 roku również dla kadry kierowniczej w sklepach. Dzięki niej pracownicy poszerzają wiedzę z zakresu zarządzania, finansów, logistyki, zakupów i HR. 
• 2004 - 700. SKLEP W BUKU.
WYCHODZI PIERWSZY NUMER MAGAZYNU „NASZA BIEDRONKA”
NOWA STRONA WWW.BIEDRONKA.PL 
• 2005 - TO JUŻ 10 LAT!
10. urodziny to okazja nie tylko do świętowania, ale także do podsumowania dotychczasowej drogi oraz wyznaczenia nowych celów.
800. SKLEP W KROŚNIE.
OTWARCIE CENTRUM PRZETWARZANIA DANYCH W KOSTRZYNIE. STARTUJE KAMPANIA TELEWIZYJNA Z OKAZJI 10-LECIA FIRMY.
RUSZA PROGRAM BADAŃ PROFILAKTYCZNYCH „RAZEM ZADBAJMY O ZDROWIE”. 
• 2006 - START PROGRAMU „PARTNERSTWO DLA ZDROWIA”
Biedronka rozpoczyna projekt „Partnerstwo dla zdrowia” wspólnie z Instytutem Matki i Dziecka oraz firmami Danone i Lubella. W wyniku porozumienia powstaje pierwszy na polskim rynku produkt z misją – kaszka Mleczny Start.
900. SKLEP BIEDRONKA W KOWALACH. 
• 2007 - W POLSCE JEST JUŻ 1000 SKLEPÓW BIEDRONKA.
NAJLEPSZY PARTNER W BIZNESIE
Sieć Biedronka otrzymuje tytuł Najlepszego Partnera w Biznesie, m.in. za poszanowanie kontrahentów i inwestycje w rozwój swoich usług. 
• 2008 - DO PONAD 1000 BIEDRONEK DOŁĄCZAJĄ SKLEPY SIECI PLUS.
2700 pracowników tych sklepów dołącza do zespołu Biedronki, która tym samym ugruntowuje pozycję lidera w segmencie dyskontowym w Polsce.
SIEĆ BIEDRONKA W GRONIE 10 FIRM ODNOSZĄCYCH NAJWIĘKSZE SUKCESY NA ŚWIECIE według „Ten to watch“, zestawienia firmy badawczej IGD za rok 2007. 
• 2009 - PIERWSZY EKOSKLEP BIEDRONKA W LUBINIE.
NOWA FLOTA
1000 samochodów dostawczych, które codziennie dystrybuują towar do sklepów Biedronka w całej Polsce, zyskuje nowy wygląd. Wizualizacja podkreśla jakość i świeżość oferowanych przez Biedronkę produktów. 
• 2010 - BIEDRONKA MA 15 LAT!
Tę doniosłą rocznicę pracownicy świętują na piknikach organizowanych w całej Polsce.
OFICJALNY SPONSOR
Sieć Biedronka zostaje Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej. Współpraca okazuje się na tyle udana, że na mocy kolejnej umowy podpisanej w 2014 roku Biedronka zyskuje tytuł Oficjalnego Sponsora Piłkarskiej Reprezentacji Polski.
ISO 22000
JMP jest pierwszą siecią handlową w Polsce z systemem zarządzania bezpieczeństwem żywności ISO 22000. 
• 2011 - POWSTAJE CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH
Otwarte w Poznaniu Centrum realizuje obsługę księgową i kadrowo-płacową.
JMP W PIERWSZEJ DZIESIĄTCE RANKINGU TOP 500 CEE
•  2012 – BIEDRONKA ODŚWIEŻA WIZERUNEK
Firma wprowadza nową identyfikację wizualną – bardziej nowoczesne i trójwymiarowe logo – oraz rozpoczyna ogólnopolską kampanię reklamową pod hasłem „Daj się zaskoczyć jakością Biedronki”.
2000. SKLEP BIEDRONKA W ŁODZI.
NOWY LAYOUT FRESH FOCUS W SKLEPACH BIEDRONKA 
• 2013 - CZŁONKOWIE ZARZĄDU JMP PODPISUJĄ ZASADY SZACUNKU
Zarząd firmy uroczyście podpisuje 10 Naszych Zasad Szacunku. Jest to zbiór zasad i zachowań wyznaczających kierunki działań w codziennych relacjach zawodowych, które sprzyjają dobrej atmosferze i współpracy.
ROZPOCZĘCIE PROGRAMU „BEZPIECZNA BIEDRONKA”
W jego ramach w wybranych sklepach w całym kraju umieszczone zostają pierwsze defibrylatory AED.
NAGRODA TOP MARKA DLA SIECI BIEDRONKA 
• 2014 - PŁATNOŚĆ KARTĄ
We wszystkich sklepach sieci wprowadzona jest możliwość płatności kartą. Przyspieszenie obsługi i krótsze oczekiwanie w kolejce przyczyniają się do pozytywnej oceny zakupów w Biedronce.
URUCHOMIENIE INTERNETOWEJ PLATFORMY DLA KLIENTÓW „TESTUJEMY”
Dzięki niej klienci mogą uczestniczyć w testach produktów i wybierać te, które pojawią się w asortymencie sklepów Biedronka.
OTWARCIE 2500. SKLEPU BIEDRONKA W MILANÓWKU 
• 2015 - SIEĆ BIEDRONKA MA 20 LAT!
Biedronka jest największą siecią detaliczną w Polsce. Rok 2014 zamknęła liczbą ponad 2500 sklepów, otwierając jednocześnie trzy nowe Centra Dystrybucyjne w Krakowie, Warszawie i Sosnowcu. W firmie pracuje ponad 55 000 osób. Z każdym rokiem zatrudniane są setki nowych pracowników. W 2014 roku przeprowadzono szkolenia trwające blisko 2 mln godzin, a ponad 90% menedżerów Biedronki to osoby, które awansowały wewnątrz firmy. 
• 2016 – BIEDRONKA URUCHAMIA FABRYKĘ ZUP
Biedronka, uruchomiła fabrykę zup gotowych do spożycia. Tym samym rozszerzyła zakres swojej działalności w Polsce o produkcję. „Zupy z Naszej Kuchni” sprzedawane są na wyłączność w sklepach sieci. Przygotowywane są z użyciem świeżych warzyw, pochodzących od krajowych dostawców, którzy na co dzień współpracują z siecią Biedronka. W procesie produkcji wykorzystano innowacyjne rozwiązania, w tym proces szybkiego schładzania, który pozwala zachować kilkudniowy okres przydatności do spożycia, bez stosowania konserwantów. Kremy z linii „Zupy z Naszej Kuchni” mogą być spożywane przez wegetarian i wegan, ponieważ do ich produkcji nie są używane żadne składniki pochodzenia zwierzęcego. 
• 2016 – GANG ŚWIEŻAKÓW OPANOWAŁ BIEDRONKĘ
Pierwsza akcja lojalnościowa zorganizowana przez Biedronkę – stała się ogólnopolskim fenomenem. Kolorowe maskotki w kształcie popularnych warzyw i owoców zachęcały całe rodziny do kupowania produktów świeżych z oferty Biedronki. 
• 2017 – 16. CENTRUM DYSTRYBUCYJNE BIEDRONKI
Inteligentny system oświetlenia, kompletacja głosowa czy wielowarstwowa podłoga – to tylko niektóre z innowacji zastosowanych w otwartym właśnie centrum dystrybucyjnym sieci Biedronka w Gorzowie Wielkopolskim. To zlokalizowane przy ul. Metalowców 6 jest szesnastym, najnowocześniejszym i największym centrum dystrybucyjnym sieci Biedronka w Polsce. Gorzowskie centrum o powierzchni magazynowej 31 tys. m2 jest największym spośród centrów dystrybucyjnych sieci Biedronka. Jego wielkość odpowiada powierzchni niemal pięciu boisk piłkarskich. 
• 2018 – GANG SŁODZIAKÓW
Autorska koncepcja akcji lojalnościowej, która rozkochała w sobie miliony dzieci. Przygody sympatycznych Słodziaków towarzyszyły kupującym w Biedronce, a także w trakcie internetowych wieczorynek w serwisie YouTube. Oprócz maskotek klienci Biedronki mogli otrzymać w ramach akcji również specjalnie napisane książki o przygodach sympatycznych mieszkańców lasu. Wyznaczyła nowe standardy w komunikacji marketingowej z klientami. 
• 2019 – ŚWIEŻOZNAWCY BIEDRONKI
Kultura dbałości o świeżość w Biedronce budowana jest systematycznie od lat. Aby spełnić najwyższe wymagania jakościowe, w proces kontroli produktów zaangażowanych jest wiele osób – od rolników i dostawców, przez pracowników działu jakości, aż do pracowników sklepów – Świeżoznawców Biedronki. Dla przykładu w 2019 roku kontroli poddano około 7 mln opakowań zbiorczych owoców i warzyw. Pracownicy zdobywali ekspercką wiedzę z zakresu jakości, uczestnicząc w zajęciach Szkoły Produktów Świeżych. W latach 2014-2019 szkolenia ukończyło ponad 54 tys. osób. 
• 2019 – NAJŚWIEŻSZA BIEDRONKA W POLSCE
26 listopada 2019 r. pierwsi klienci mogli dokonać zakupów w nowym sklepie sieci Biedronka na warszawskiej Białołęce, który został zaprojektowany w taki sposób, aby jak najbardziej ograniczyć jego wpływ na środowisko. Nowoczesną placówkę przy ul. Modlińskiej wyróżniają proekologiczne rozwiązania technologiczne m.in.: 160 paneli fotowoltaicznych na dachu, oświetlenie parkingu w 100% zasilane energią odnawialną, komunikacja marketingowa w sklepie na ekranach LCD zamiast papieru, nowoczesny system klimatyzacji i chłodzenia funkcjonujący w oparciu o naturalne gazy chłodnicze, lodówki oraz zamrażarki monitorujące temperaturę, bezpłatna stacja ładowania pojazdów elektrycznych, stacja rowerów miejskich Veturilo Biedronka-Modlińska. Jest to również pierwsza Biedronka w Polsce, w której dostępny jest samoobsługowy kącik Kawa i Ciacho, oferujący szybkie zakupy kawy i dań lunchowych, oraz darmowe wi-fi dla klientów. 
• 2019 – PONAD 3000 PLACÓWEK
Biedronka zakończyła rok z 3002 sklepami, obecnymi w ponad 1100 miejscowościach w Polsce, zatrudniając około 70 tysięcy pracowników i współpracując z ponad tysiącem polskich dostawców, od których pochodziło 93% produktów. W ciągu 12 miesięcy sieć powiększyła się o 102 sklepy. 
• 2020 – 25 LAT BIEDRONKI
Biedronka ugruntowała pozycję sklepu bliskiego milionom Polaków, który oferuje wysokiej jakości produkty w codziennie niskich cenach. Z tej okazji podjęliśmy szereg inicjatyw w lutym utworzyliśmy stanowisko Rzecznika Klienta, w marcu powołaliśmy Fundację Biedronki, a w sierpniu wprowadziliśmy zupełnie nowe stroje dla pracowników i opublikowaliśmy pierwszy raport zrównoważonego rozwoju Biedronki. 
• 2020 FUNDACJA BIEDRONKI
Powstała po to, by nieść pomoc osobom starszym i przyczyniać się do poprawy jakości ich życia. Pierwszym programem Fundacji Biedronki będzie program kart przedpłaconych „Na codzienne zakupy”, obejmujący 10 tys. potrzebujących seniorów. Na ten cel Fundacja Biedronki przeznaczy blisko 15 mln zł. Łącznie budżet fundacji w 2020 roku to 50 milionów złotych. 
• 2020 NOWE STROJE DLA PRACOWNIKÓW BIEDRONKI 
Nowe stroje to jeden ze sposobów uhonorowania 25-lecia istnienia Biedronki i przykład tego, jak nasza sieć zmienia się dla pracowników i klientów. Kolorystyka odzieży jest teraz w pełni spójna z wyglądem naszych sklepów i barwami marki, a to, że ubrania powstawały we współpracy z pracownikami, pokazuje, że jesteśmy zawsze otwarci na ich opinie. Uniformy były testowane przez pracowników, a dzięki ich uwagom stworzyliśmy wersję męską i damską, a także wprowadziliśmy wygodniejsze, bo rozpinane, bluzy z suwakiem. 
• 2020 RAPORT CSR BIEDRONKI
To pierwsza w historii Biedronki tego typu publikacja, która podsumowuje nasze działania w ciągu 25 lat istnienia firmy i opisuje wszystkie dobre praktyki w jednym miejscu. Pozwala całościowo spojrzeć na strategię społecznej odpowiedzialności realizowanej przez sieć. 
Designed by senivpetro / Freepik

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Logo jeronimo martinsLogo
Obserwuj nas
Strona główna
Kim jesteśmy
Nasza firmaWartościPartnerstwaNagrody25-lat BiedronkiGrupa Jeronimo Martins
Nasza odpowiedzialnośćRaport zrównoważonego rozwojuJakość w biedroncePartnerzy handlowi biedronkiBiedronka a środowiskoBiedronka społecznieBiedronka to ludzie
Klauzula RODO