Bycie liderem rynku jest dla Biedronki największą nagrodą za podejmowane przez lata decyzje. To nie znaczy jednak, że nie cieszymy się z wyrazów uznania płynących od niezależnych gremiów i ekspertów. W ostatnim czasie mieliśmy zaszczyt otrzymać:
Nagrody i wyróżnienia biznesowe i branżowe
- Biedronka z tytułem „Laur Konsumenta – Lider XX-lecia” – plebiscyt Laur Konsumenta obchodzi swój jubileusz. Już od 20. lat polscy konsumenci wskazują w nim swoje ulubione marki. I w tym roku, podobnie jak w latach ubiegłych, sieć Biedronka została doceniona przez klientów, którzy uhonorowali markę godłem Laur Konsumenta. Dodatkowo, Biedronka została wyróżniona przez Redakcyjną Kapitułę Konkursową wyjątkowym tytułem „Laur Konsumenta – Lider XX-lecia (2004-2024)”, biorącym pod uwagę popularność marki na polskim rynku oraz w projekcie Laur Konsumenta na przestrzeni ostatnich 20 lat. Jest to potwierdzenie konsekwencji i determinacji, z jaką Biedronka działa na rzecz jak najlepszych doświadczeń zakupowych swoich klientów.
- Food & Retail Award 2023 - w plebiscycie wybierane są firmy, które wyznaczają kierunki na polskim rynku spożywczym i są motorem pozytywnych zmian w całej branży FMCG w Polsce. Sieć Biedronka została doceniona za trafne identyfikowanie potrzeb konsumentów i oferowanie rozwiązań, które dzięki skali firmy stają się powszechnie dostępnymi usługami wzmacniającymi takie obszary jak elektromobilność, usługi cashback czy gospodarkę odpadami.
Nagrody Public Relations
- Złote Spinacze – kampania employer brandingowa „Biedronka to MY. Codziennie”, doceniająca pracowników sklepów oraz magazynów, otrzymała Brązowego Spinacza w kategorii Employer Branding. Złotego Spinacza otrzymała Fundacji Biedronki za program „Danie Wspólnych Chwil”, który realizuje ideę posiłków wspólnotowych dla osób starszych razem z ponad 700 Kołami Gospodyń Wiejskich.
- Zespół PR Roku 2023 – magazyn Media Marketing Polska wyróżnił zespół komunikacji korporacyjnej sieci Biedronka za działania wizerunkowe wokół marki największej sieci handlowej w Polsce, która postrzegana jest jako polska sieć bliska konsumentom i budząca pozytywne emocje.
- Top Marka 2023 – według raportu przygotowanego przez magazyn Press i PSMM Monitoring & More sieć Biedronka otrzymała tytuł najsilniejszej marki w kategorii handel detaliczny artykułami spożywczymi.
Nagrody HR i Employer branding
- Employer Branding Stars 2023 - Wyróżnienie 7 kluczowych procesów związanych z HR, m.in.: candidate experience, employee advocacy, rozwój pracowników czy planowanie ścieżek kariery.
- Employer Branding Excellence Award 2023 - Wyróżnienie w kategorii kampania online za project kampanii skierowanej do pracowników sezonowych.
- Solidny Pracodawca 2023 - Biedronka po raz piąty z rzędu została wyróżniona tytułem Solidny Pracodawca za wzorcowo prowadzoną politykę personalną oraz wyznaczanie trendów w obszarze HR.
- Friendly Workplace 2023 - Wyróżnienie to dedykowane jest firmom, które w nowoczesny sposób podchodzą do obszaru polityki personalnej i rozwoju pracowników. W opinii zewnętrznych ekspertów sieć Biedronka szanuje i wspiera model work-life balance, tworzy zdrowe i przyjazne środowisko pracy.
- Siła Przyciągania 2022 - nagroda główna za kampanię marketingu rekrutacyjnego w obszarze rekrutacji pracowników wakacyjnych.
- HR dream team – portal Pracuj.pl wyróżnił sieć Biedronkę za rozwijanie talentów swoich pracowników poprzez program Ambasada Rozwoju.
Nagrody związane z rozwojem marek własnych
- Roślinny Game Changer - Marka własna sieci Biedronka GoVege zdobyła tytuł Roślinny Game Changer w plebiscycie organizowanym przez portal Roślinniejemy.
- Czytamy Etykiety – portal Czytamy Etykiety nagrodził sieć Biedronkę pierwszą nagrodą w kategorii Produkt Roślinny za Hummus Naturalny marki własnej GoVege.
Nagrody związane z działaniami na rzecz zrównoważonego rozwoju
- Ranking Odpowiedzialnych Firm - Sieć Biedronka zajęła drugie miejsce w klasyfikacji branżowej (handel) w 17. edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm. W klasyfikacji generalnej sieć osiągneła najwyższy awans wśród firm biorących udział w zestawieniu, w porównaniu do zeszłego roku, plasując się aż o 7 miejsc wyżej.
- Złoty Listek CSR – sieć Biedronka otrzymała Złoty Listek CSR Tygodnika „Polityka” w uznaniu za postępy w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. To wyróżnienie jest przyznawane przez Tygodnik Polityka we współpracy z Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które przyznają Złote, Srebrne i Białe Listki firmom, które na co dzień wdrażają rozwiązania z zakresu zrównoważonego rozwoju.
- Dobroczyńca Roku – sieć Biedronka wraz z Fundacją Biedronki otrzymała nagrodę w konkursie Dobroczyńca Roku za pomoc Ukrainie i uchodźcom, którzy przybyli do Polski. Wspólne wsparcie Biedronki i jej fundacji oraz Grupy Jeronimo Martins, wyniosło 65 mln zł. Biedronka i Fundacja Biedronki zostały nominowane do nagrody przez Caritas Polska, która współpracowała z nimi przy wspieraniu Ukrainy.
- Złoto w konkursie Liderzy ESG – sieć Biedronka otrzymała Złotą Nagrodę w kategorii Program Edukacyjny w konkursie Liderzy ESG organizowanym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie i PwC Polska. Nagroda została przyznana za program "Olimpiada Zdrowia PCK z Biedronką", który w istotny sposób przyczynia się do kształtowania świadomego podejścia do zdrowego stylu życia i angażuje społeczności szkolne w całym kraju.
- Badanie Diversity in Check – sieć Biedronka znalazła się na liście najbardziej zaawansowanych pracodawców w Polsce pod względem różnorodności. Biedronka jest jedyną siecią sklepów spożywczych, która znalazła się na liście Diversity IN Check 2023. To specjalne zestawienie powstało na podstawie badania przeprowadzonego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.